Een dag in het leven van Yally.

logo
logo
Een dag in het leven van Yally.

Hi,

Mijn naam is Kay en ik werk sinds kort voor Yally. 
Graag neem ik jullie mee met mij in een dag werken bij Yally en leg ik jullie graag uit wat ik heb gedaan, wie ik heb ontmoet en waarom dit ten voordele van onze huurders is.

Bij Yally willen we graag inzetten op het verlagen van de woonkost, de woningen energiezuiniger maken en een huisbaas van de toekomst zijn.
Ik ging daarom op pad om onze gebouwen wat meer in kaart te brengen met een landmeter en een specialist in vastgoedmedia.

- We empower better living. -

6h30: Opstaan - I need some coffee! ☕?

06h45: Voorbereiden van de plaatsbezoeken.
Ik ga de opmetingen van de landmeter en vastgoedfotografie combineren met het kleven van allerlei stickers en het ontmoeten van onze huurders.
Een QR-code per appartement, gemakkelijk te scannen met een rechtstreekse link naar ons huurportaal. 
Via ons gebruiksvriendelijk online platform is alles makkelijk en snel te regelen.
Verder zal ik stickers kleven om de verdiepingen en de postbussen in elk gebouw te nummeren. Op alle gas-en elektriciteitsmeters. zal ik de EAN code kleven zodat met een huurdersoverdracht of een technisch probleem snel de juiste meter kan gevonden worden.

07h35: I'm ready to go. ?

08h00: Ik kom aan bij het eerste pand in de Nationalestraat.
Mijn eerste afspraak is bij de Dokter, gezien hij patiënten heeft en wij deze niet willen storen krijgt hij voorrang en zullen we hier eerst alles in orde maken.
Ik neem van deze moment even gebruik om de kelder te bezichtigen. 

08h10: Er is geen licht in de kelder en ik heb enorme schrik in het donker, even wachten op de landmeter. ??
Ik noteer alvast dat dit in orde gemaakt moet worden.

08h30: Ontvangst van de landmeter en toegang bieden tot de dokterspraktijk. De dokter is trouwens super vriendelijk en heeft er speciaal voor gezorgd dat er geen patiënten aanwezig zullen zijn tot 11h00.
De landmeter komt alle ruimtes opmeten zodat we naar de toekomst toe alle informatie hebben om renovatiewerken snel te kunnen laten uitvoeren.

09h00: In ontvangst nemen van de fotograaf van en deze laten opstarten in dokterspraktijk.
Hij zal vandaag voor ons verschillende dingen doen.
1. Foto's en Video van de appartementen en van het gebouw en gemeenschappelijk delen. ?
Dit kunnen we gebruiken om gebreken die worden aangegeven te situeren maar als een huurder het pand verlaat kunnen we dit materiaal gebruiken om het pand te huur te zetten.
2. Een video teaser met alle highlights van de appartementen en het gebouw. ?
3. Hoogtefotografie: met een met telescopische carbonfiber mast kan de fotograaf net die extra's laten zien die je vanaf de grond niet ziet. ?
Het is een perfecte tool om de ligging van de woning prachtig in beeld te brengen.
Ook het dak en de achtergevel kan zo in kaart gebracht worden voor op een later moment de renovaties van de buitenschil te kunnen starten.
We willen immers al onze gebouwen zo energiezuinig mogelijk maken! ?
4. De Matterport: Deze heeft wat coördinatie nodig en doen we als laatste, hiervoor moeten alle deuren van appartementen open staan en mag er geen beweging zijn. Er mag ook niemand aanwezig zijn in het appartment zelf en dit is niet overal haalbaar.
De Matterport zal dienen voor intern gebruik en als werktool wanneer we met onze experten overleggen bij het energiezuiniger maken van onze panden. 
Het is de ultieme online bezichtiging met onze 360º camera’s. Deze revolutionaire techniek zorgt voor een Google Streetview ervaring binnen de muren van een woning. Het werkt gebruiksvriendelijk, snel en navigeren gaat verrassend eenvoudig.

10h00: De landmeter is druk in de weer en de fotograaf neemt de foto's en videobeelden van de appartementen waar we toegang toe hebben verkregen.

10h30: Bij enkele van de bewoners ga ik eerst binnen om mijzelf voor te stellen of om de geliefde huisdieren van de bewoners veilig stellen.
We willen niet dat de kat van Patrick, een super lieve man, kan ontsnappen.
Ik heb een gezellige babbel met hem en hij geeft mij enkele gebreken in het appartement aan. Deze noteer ik zorgvuldig om later mee aan de slag te gaan.
- Ik ben heel blij dat je zo goed op voorhand iets liet weten en dat je rekening hebt gehouden met mijn kat - , zegt Patrick. 
?

11h50: Ik klop aan bij een andere huurder, zij had een online sollicitatiegesprek en ik mocht rond dit uur even aankloppen om te horen of deze is afgerond.
Ze laat mij binnen en geeft een korte rondleiding. Haar appartement is super leuk ingericht en haar gesprek is goed verlopen. 
Iedereen gelukkig! ?

12h00: De landmeter is klaar, mijn collega Jurgen zal hem opvangen in de Volksstraat om dit gebouw op te meten. 
Onze toffe fotografe geeft aan dat ze klaar is voor de Matterport. Hiervoor moeten de deuren openstaan en mag er geen beweging zijn. 
Onze huurders zijn gelukkig zo vriendelijk en meewerkend om even een wandeling te maken of naar de bakker te gaan. ?

13h00: Ik vertrek naar de Volksstraat om mijn collega af te lossen. Deze heeft de landmeter al aan het werk gezet en hier heeft een andere fotograaf het werk al afgerond.

13h15: Ik ga bij enkele huurders aankloppen die nog niet beschikbaar waren. Ik weet ook dat deze een kat hebben. - Had ik maar aan kattensnoepjes gedacht - ?

13h45: Ik heb met alle aanwezige huurders gepraat, hun opmerkingen genoteerd en de landmeter bijgestaan.
Ik kijk de kelder na, kleef overal de nodige stickers en wacht op de landmeter om de laatste twee appartementen op te meten.

14h30: It's a wrap! ?
Ik keer terug naar kantoor om te rapporteren, mijn planning van de volgende dag aan te passen aan mijn - learnings of the day- ? en ik ga aan de slag met de opmerkingen van de huurders.

17h30: Mijn werkdag zit erop. ?